Svanbergs Accounting

Planera din start av nystartat företag

Idag har Svanbergs Accounting utökat och en ny stjärna har börjat, Jennifer.

 

Står ni och planerar starten av ett nystartat företag? Det kan vara komplicerat men det gäller att bryta ner det och ta en sak i sänder. Här nedan kommer några enkla steg att följa.

  1. Affärsidé/-plan – Börja med att skriva ner din affärsidé, alltså hur du ska få in pengar i företaget. Därefter ska du precisera din plan, hur ska du uppnå din idé?
  2. Budget & finansiering – Skriv därefter ner vad du förväntas få för ekonomiska händelser, alltså en budget. Hur är tanken att du ska finansiera de kostnader och investeringar som uppstår?
  3. Företag – Sedan ska du välja vilken företagsform som passar ditt företag bäst, är det enskild firma, aktiebolag eller kanske ett handelsbolag? Vad ska du heta och vilket varumärke ska du ha för att lättare fångas upp utav kunder?
  4. Registrera dig – Därefter när du gått igenom alla ovan steg ska du registrera ditt företag hos Skatteverket och/eller Bolagsverket.
  5. Uppstart – Till sist behöver du antingen ta hjälp av en redovisningsbyrå eller själv skaffa ett bokföringsprogram för att på så sätt kunna bokföra alla affärshändelser som sker.

 

Känns detta som komplicerade steg? Vi förstår och därför finns vi här för dig för att hjälpa er igenom detta steg för steg.

 

Hör av dig så kan vi hitta något som passar just dina utmaningar!

 

0706-77 95 88

mikaela@svanbergsaccounting.se

www.svanbergsaccounting.se

 

#svanbergsaccounting #redovisningsbyrå #ekonomi #redovisning #löner #konsult #egetföretag #bokslut #årsredovisning #deklaration #rådgivning #egetföretag #nystartatföretag #digitalisering

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *